Få vores nyheder på mail

Virksomheder tager ansvar for praktikpladser i Region H

Pressemeddelelser   •   Feb 20, 2019 13:33 CET

Seksten store virksomheder i København og Nordsjælland har indgået partnerskabsaftaler med erhvervsskoler om at skabe flere praktikpladser. Og der er flere virksomheder på vej.

Nu tages første spadestik til H.C. Ørsted Gymnasiet i Lyngby

Pressemeddelelser   •   Feb 19, 2019 07:00 CET

Onsdag d. 27. februar kl. 13 inviterer TEC alle interesserede til første spadestik til opførelsen af H.C. Ørsteds signaturgymnasium, hvor naturvidenskab og nytænkning af undervisningspraksis vil smelte sammen i et eksperimentarium.

HTX-elever kåret som regionens bedste iværksættere

Nyheder   •   Feb 01, 2019 14:53 CET

​Elever fra H.C. Ørsted Gymnasiet i Ballerup kåret som regionens bedste HTX-iværksættere.

​Faglært arbejdskraft betaler sig bedst

Nyheder   •   Jan 30, 2019 10:57 CET

Det kan betale sig for rengøringsbranchen at gå all in på at skabe en faglighed gennem kvalificeret uddannelse. Det er nemlig billigere og bedre med uddannet rengøringspersonale, siger Maria Veha, der er uddannelsesleder på TEC.

​Flyteknikeruddannelsens grundforløb nu også i Aalborg

Nyheder   •   Jan 25, 2019 12:25 CET

Som det er tilfældet i mange sektorer, er der også i luftfartsindustrien behov for kompetent faglært arbejdskraft. Derfor er det vigtigt, at luftfartsvirksomhederne tager det nødvendige uddannelsesansvar og uddanner tilstrækkeligt mange flyteknikere.

Årets Mekanikerlærling 2019 er fundet

Nyheder   •   Jan 14, 2019 14:45 CET

Jabbar Hassan fra TEC hædret med prisen som Årets Mekanikerlærling.

Maritim innovation på erhvervsuddannelser frem til 2020

Nyheder   •   Dec 11, 2018 14:30 CET

Frem til 2020 fortsætter TEC med at skaffe flere praktikpladser i den maritime industri, udvikle maritime undervisningsforløb og arrangere maritime virksomhedsbesøg i projektet Fremtidens Maritime Håndværker.

​TEC tilbyder nu kvalitetsstemplet online undervisning

Nyheder   •   Dec 10, 2018 12:45 CET

TEC er blandt de første 18 erhvervsskoler, som har fået certificeret e-læringsforløb.

Innovation og samarbejde på tværs af erhvervsuddannelser

Nyheder   •   Dec 03, 2018 15:47 CET

Elever på Grundforløb 1 fra erhvervsskolerne TEC, SOPU, Esnord og Knord i Frederikssund på Innovation Camp for at styrke deres kompetencer inden for samarbejde, kreativitet, kritisk tænkning og kommunikation.

Virksomhedsbesøg åbner unges øjne for erhvervsuddannelser

Nyheder   •   Nov 27, 2018 09:17 CET

Elever fra 9. klasse og deres lærere i Frederikssund har været på besøg i fem forskellige virksomheder i projektet Karriereagenterne. Formålet er at skabe interesse hos de unge og give dem lyst til at arbejde i én af virksomhederne en dag

​EUX skriver historie

Nyheder   •   Nov 27, 2018 08:35 CET

På Arbejdermuseet kan man, som en del af deres udstilling ’Håndens Arbejde’, i øjeblikket se et pragteksemplar af en EUX-studenterhue, som EUX på TEC har bidraget med.

​Indonesiske lærere på holistisk kursus i Danmark

Nyheder   •   Nov 20, 2018 13:07 CET

Den indonesiske regering prioriterer uddannelsesområdet højt og investerer massivt i sektoren. Stort set alle børn går i folkeskole, men kvaliteten af uddannelsen er dårlig, og det skyldes bl.a. lærernes lave kvalifikationsniveau. Derfor sendte Indonesien for nylig 22 lærere på kursus i Danmark, arrangeret af TEC, for at lære om danske undervisningsmetoder og principper.

​Opråb: Regeringen fører erhvervsuddannelsespolitik med hovedet under armen

Pressemeddelelser   •   Okt 25, 2018 15:16 CEST

Hvor meget maling skal du bruge for at male 100 m2? Er det mon nok at købe bøtten til 50 m2? Det burde være et let spørgsmål, men for regeringen er det åbenbart svært. Direktør for TEC, Morten Emborg, er bekymret for fremtiden og inviterer politikerne til en kop kaffe for at se, hvad der sker, når politiske beslutninger møder virkeligheden.

Sammen bygger vi fremtiden

Nyheder   •   Okt 11, 2018 13:52 CEST

TEC er med, når Ungdomsbyen i dette skoleår skyder et nyt brobygningstilbud i gang, der involverer erhvervsuddannelserne og erhvervslivet i at give udskolingselever et mere nuanceret udgangspunkt for at træffe et uddannelsesvalg.

H.C. Ørsted Gymnasiet modtager international arkitekturpris

Nyheder   •   Okt 09, 2018 10:46 CEST

H.C. Ørsteds kommende signaturgymnasium i Lyngby er blevet hædret med den prestigefyldte ICONIC AWARDS 2018, 'Innovative Architecture - best of best'.

Ekstraordinært dygtige lærlinge modtager priser

Pressemeddelelser   •   Okt 02, 2018 09:03 CEST

​Torsdag den 27. september hyldede metalindustrien 25 af sine største talenter i Den Sorte Diamant i København, da Metalindustriens Lærlingepris blev uddelt for 16. gang.

Jacob Jersild tiltræder som ressourcedirektør på TEC

Pressemeddelelser   •   Okt 01, 2018 14:18 CEST

Jacob er 49 år og uddannet cand. oecon. agro. Han har stor erfaring inden for skoleverdenen, hvor han både har været ressourcedirektør på Cphbusiness og NEXT. Senest kommer Jacob fra en stilling som partner i Carve – et konsulentbureau med mange kunder inden for uddannelse og undervisning.

​Erhvervsuddannelserne skal være stærke til at tiltrække

Pressemeddelelser   •   Sep 25, 2018 14:01 CEST

De seneste års udfordringer med at tiltrække elever sammenholdt med behovet for flere faglærte betyder, at der er brug for ikke bare ét, men flere tiltag, hvis flere på den korte bane skal interessere sig for erhvervsuddannelserne.

​DM i kreative opfindelser og forretningstalent

Pressemeddelelser   •   Aug 31, 2018 10:08 CEST

Gymnasieelever fra H.C. Ørsted Gymnasiet kæmper den 5. september 2018 om at blive regionens bedste inden for fagene teknologi og erhvervscase. Vinderne går videre til finalen i DM i Teknologi og Erhvervscase på Børsen i København.

Olympisk medalje i biologi til Rasmus fra H.C. Ørsted Gymnasiet

Nyheder   •   Aug 14, 2018 11:15 CEST

Fire medaljer - en af sølv og tre af bronze - til Danmarks fire repræsentanter ved den 29. Internationale Biologiolympiade (IBO) i Irans hovedstad, Teheran. Det er en utrolig flot præstation i et stærkt felt af unge talenter fra 71 nationer, hvor asiaterne traditionen tro løber med guldet. Det er andet år i træk, at Rasmus Hildebrandt fra H.C. Ørsted Gymnasiet i Lyngby opnår en medalje.